Wprowadzanie do obrotu suplementów

Producent może wprowadzić nowy suplement diety do sprzedaży wyłącznie wtedy, kiedy spełnione zostaną wymogi określone w przepisach prawnych. Konieczne jest przede wszystkim odpowiednie oznakowanie produktu, zgłoszenie zakładu i złożenie oświadczenia o właściwościach preparatu.

Suplement diety musi być oznakowany w taki sposób, żeby kupujący go konsument nie został wprowadzony w błąd, na przykład w kwestii właściwości, składu, trwałości albo miejsca pochodzenia. Napisy znajdujące się na opakowaniach muszą być wyraźne i dobrze czytelne oraz nieusuwalne. Powinny być umieszczone w widocznym miejscu. Na opakowaniu albo w ulotce należy umieścić informacje o właściwościach suplementu oraz o jego wpływie na zdrowie. Oświadczenia o właściwościach zdrowotnych tego typu preparatów są dopuszczalne pod warunkiem, że zostały umieszczone na liście wprowadzonej przez odpowiednie rozporządzenie. Suplementom nie można przypisać właściwości zapobiegania chorobom lub ich leczenia. Zgłoszenie zakładu dotyczy nie tylko przedsiębiorstwa produkcyjnego, lecz także firm przechowujących lub transportujących produktu. Oznacza to, że powinien zarejestrować zakład każdy, kto ma fizyczny kontakt z nowym suplementem diety.

Należy pamiętać o tym, że wprowadzenie na rynek nowego suplementu diety może okazać się niemożliwe, jeżeli zaistnieje podejrzenie, że preparat nie spełnia wymagań określonych dla tego środka albo jest już w obrocie. Taką decyzję może podjąć państwowy powiatowy albo graniczny inspektor sanitarny.

Newsletter

Chcesz być na bierząco z informacjami z rynku suplementów diety. Zapisz się!