Wymagania dotyczące sprzedaży suplementów

Suplementy diety według prawa polskiego oraz unijnego zaliczana są do żywności. Oznacza to, że sprzedaż takich preparatów jest legalna wyłącznie pod warunkiem spełnienia pewnych zasad.

Przede wszystkim suplement musi zostać przebadany pod kątem bezpieczeństwa dla człowieka. Badania odbywają się w uprawnionym do takich celów laboratorium. Pozwalają ona na skontrolowanie wartości odżywczej, poziomu zanieczyszczenia oraz zastosowanych substancji dodatkowych. Takie badania przechodzą nie tylko suplementy diety, ale i wszystkie produkty spożywcze, które są wprowadzane do sprzedaży. Handel suplementami diety wymaga także dopełnienia takich warunków jak rejestracja produktu oraz odpowiednie oznakowanie. Rejestracja preparatu nie jest skomplikowana ani czasochłonna. Zazwyczaj trudniejszym zadaniem okazuje się opracowanie etykiety, na której musi znajdować się wymagane oznakowanie. Oznakowanie należy bowiem umieścić w dobrze widocznym miejscu i zadbać o to, żeby było ono czytelne i zrozumiałe. Bardzo ważne jest to, żeby oznakowanie nie wprowadzało konsumenta w błąd, na przykład w kwestii składu albo właściwości suplementu.

Na koniec warto wspomnieć o tym, jakich działań nie można podejmować podczas sprzedaży suplementów diety. W Polsce takim preparatom nie można przypisywać właściwości leczenia chorób lub zapobiegania im. Zgodnie z polskimi przepisami takie informacje mogą być umieszczane wyłącznie na etykietach leków, natomiast suplementów diety oraz odżywek nie zalicza się do tej kategorii.

Newsletter

Chcesz być na bierząco z informacjami z rynku suplementów diety. Zapisz się!